Khamis, 23 Jun 2011

1st Program Semester 2 - Langkawi KPO

Assalammualaikum warahmatullah
Salam Sejahtera.

The story begins with Bismillahhirrahmannirrahim. Pada 27 Januari - 29 Januari 2011, Kursus Pengurusan Organisasi untuk COLGIS ( Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa di Langkawi. First of all, this is my 1st time ever going to Langkawi. Peluang ke sana tidak dilepaskan after dapat invitation daripada seorang rakan yang mengatakan pergi under Kelab Sains Politik, UUM.

Pada pagi sebelum berangkat itu, baru nak mengemas. sampai2 di stesen bas. Hariz adalah peserta paling lewat tiba. Bergerak ke Kuala Perlis (Jeti), dalam pukul 8 pagi kalau tak silap. Di jeti, macam2 perangai ada. Berrgambar la ape lagi.



Gambar kat atas adalah gamar geng2 Sains Pollitik yang pergi. Pada awalnya saya ingatkan Trip ni lebih kepada terbuka dan tidak melibatkan sesuatu yang memberatkan tetapi alangkah terkejutnya saya trip ni lebih kepada Majlis Tertinggi dan EXCO2 Persatuan-persatuan yang terdapat di dalam COLGIS dan membincangkan tentang Hala Tuju persatuan serta projek-projek yang akan dilaksanakan.

Kami ditempatkan di sebuah Hotel ke Villa entah di Pulau Cenang, kat situ kami diberikan pelbagai siri ceramah, kursus, dan pengajaran-pengajaran mengenai cara mengendalikan sesebuah organisasi serta projek-projek. Kertas kerja dan budgetting pun tidak patut dilupakan.


Salah satu perbincangan

Ada disediakan slot-slot untuk menghilangkan tekanan sebagai Majlis Tertinggi dan Exco. Aktiviti di Pantai dan pada malam terakhir pula diadakan makan malam istimewa bersama persembahan karaoke. Dr. Martada pun tuju satu lagu.

Seronok pengalaman ini walaupun dapat pergi atas tiket kawan bagi dan bukan sebagai pemegan-pemegang jawatan. Pengalaman dan kenangan yang diperolehi akan disimpan dengan baik. Sebelum balik, pergi shopping dulu. Saya beli coklat sampai tak ingat dunia. Hehe. Kawan dan kenalan baru pun ramai je di sana selaon yang memang kami 5 beradik program. Saya, farid, Shaz, Zulfian dan Syamil.

gambar kenangan sebelum keluar daripada tempat tersebut

Ini adalah program pertama saya pada semester 2 dan program pertama saya keluar daripada UUM. InsyaAllah kenalan yang dikenali akan sentiasa diingati dan apa tanggungjawab yang diberikan akan dilakukan sehabis baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan